Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji CEO "Młodzi głosują"

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 15.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
9
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
157
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Wybrane scenariusze “Ile waży jeden głos” oraz “Co daje UE i jak to wykorzystać?” były zrealizowane w całości. W przypadku scenariusza pt. “Ile waży jeden głos” został on zmodyfikowany o część dotyczącą burzy mózgów. Podzieliliśmy się na grupy i za pomocą kolorowych karteczek dyskutowaliśmy w opcji “cichy długopis”. Rotowaliśmy w grupach sprawdzając co nasi koledzy i koleżanki dopisywali do swoich map myśli. Dzięki temu mogliśmy poznać wiele różnych głosów na raz. Spojrzenia na kwestię przyczyn głosowania lub nie głosowania okazały się bardzo różnorodne! Uczniowie w zdecydowanej większości byli zaangażowani w lekcje. Obydwa realizowane scenariusze były lekcjami raczej angażującymi. Część scenariusza “Co mi daje Unia Europejska” w której zadawana jest praca domowa, w naszej ocenie jest do realizacji w czasie lekcji. Uczniowie i uczennice przytłoczeni obowiązkami szkolnym i pozaszkolnym wykazywali się małą chęcią realizacji dodatkowych zadań poza szkołą. Zaangażowanie się poza salą lekcyjną zdaje się, że było największą trudnością dla naszych uczniów i uczennic. W tym zakresie w dwóch klasach scenariusz był zmodyfikowany o wspólne obejrzenie rekomendowanych materiałów. 


Najbardziej wartościowe z tych dwóch scenariuszy dla naszych uczniów i uczennic były dwa aspekty –po pierwsze wymiana myśli w sposób kulturalny, bez słownych przepychanek, z pełnym szacunkiem do rozmówcy. A drugi aspekt to zdobycie wiadomości na temat programów unijnych dla młodzieży o których dotąd nasi uczniowie i uczennice nie słyszeli, a dzięki tym lekcjom dowiedzieli się o ich funkcjonowaniu.  


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś