Lekcja demokracji
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Nasz zespół liczył 3 osoby. To nie był pierwszy raz kiedy uczestniczyliśmy projekcie zachęcającym młodzież do zaangażowania w życie obywatelskie. Uczestniczyliśmy w programie Młodzi głosują 2023 i znane były nam zasady pracy w takim wydarzeniu. Ulubionym punktem programu były debaty wiec w tym roku skupiliśmy się na wybraniu odpowiednich tez do dyskusji. Wspólnie ustaliliśmy , że odpowiednim tematem będzie Influencer jest autorytetem w życiu młodych ludzi i Bycie patriotą to oddanie życia za ojczyznę. Pierwsza teza była podstawą dyskusji w naszym liceum i wzbudziła bardzo dużo emocji wśród prelegentów i widowni. Byliśmy jedną ze stron debaty. Drugi temat został przygotowany przez uczniów szkoły podstawowej i widać było duże zaangażowanie w dyskusji. Przedstawiciele naszego zespołu byli prowadzącymi debatę.
Przed wyborami w dniu 28 maja zachęcaliśmy do głosowania, realizowaliśmy z opiekunem programu lekcję Ile waży jeden głos? i przygotowywaliśmy się do przeprowadzenia wyborów. Została przygotowana lista wyborców, a karty do głosowania zostały oznaczone pieczęcią szkoły.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Wybory odbyły się w dniu 28 maja 2024 roku. Godziny otwarcia lokalu wyborczego, w sali numer 33, ustalone zostały na 13.30 do 14.30. Na początku przygotowaliśmy salę tak aby wyborca mógł w sposób swobodny zaznaczyć odpowiedni komitet wyborczy. Wyznaczone zostało też miejsce dla komisji wyborczej, której byliśmy członkami. Urna wyborcza została opieczętowana w sekretariacie szkoły.
Symulacja wyborów przebiegała spokojnie, uczestnik otrzymywał kartę wyborczą po złożeniu podpisu na liście wyborczej. O godzinie 14.30 wybory zostały zakończone, członkowie komisji otworzyli urnę i przeliczyli głosy. Przy wszystkich czynnościach uczestniczył opiekun program. Zakończyliśmy prace w tym dniu wypełniając protokół, który miał być wysłany do organizatorów programu
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
W szkole propagowaliśmy program Młodzi głosują poprzez plakaty, debaty oraz dyskusje na lekcji Historia i teraźniejszość. Społeczność szkolna była zaangażowana ale nie przełożyło się to na frekwencję, która była poniżej 50 %.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Debaty i głosowanie 28 maja zostały przeprowadzone sprawnie. Zespół był zadowolony ze współpracy, chociaż frekwencja nie była wysoka. Po raz kolejny nie obawialiśmy się wyzwań organizacyjnych.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze zawsze jest wygospodarowanie odpowiedniego miejsca do głosowania bo zakłóca to pracę szkoły i przekonanie innych do udziału w wyborach- Twój głos jest też ważny..
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś