Relacja z przeprowadzonych zajęć
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
83Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Przed symulacją wyborów do Parlamentu UE przeprowadzone zostały przez dwoje nauczycieli po dwie lekcje w dwóch klasach I oraz II a także w grupie rozszerzonego WOS w klasie III. Nauczyciele wykorzystali łącznie trzy scenariusze zajęć - Ile waży jeden głos? Jak wpływać na Parlament Europejski? oraz Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać? Dokonali niewielkich modyfikacji scenariuszy. Uczniowie klas I byli bardzo zainteresowani lekcjami o korzyściach wynikających z przynależności Polski do UE oraz o możliwościach wpływania przez obywateli na Parlament Europejski i na tworzenie prawa unijnego. W klasach II i III okazało się, że zrozumienie dość skomplikowanego systemu wyborczego do PE oraz kwestia wagi głosu w głosowaniu była dla uczestników zajęć najciekawsza, ale szczególnie ten ostatni problem okazał się najtrudniejszy. Zdecydowana większość uczestników była bardzo zaangażowana w zajęcia, traktując je jako przygotowanie do rzeczywistych wyborów.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś