Młodzi Głosują w VI LO im. Hugona Kołłątaja w Lublinie
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
W projekcie wzięło udział 11 uczniów. Uczestnicy podzielili sie na dwie grupy. Pierwsza grupa zajęła się organizacją symulacji wyborów. Były to uczennice z klasy 2g: Oliwia, Alicja, Wiktoria. Aleksandra, Julia i Daria. Druga grupa, czyli Zuzanna Maria, Ołeksandra, Mariia i Jakub, zorganizowała 18 kwietnia debatę oksfordzką pt. "Unia Europejska powinna chronić europejskie wartości i zdecydowanie reagować w przypadku ich łamania".
Wyzwaniem było niewątpliwie zachęcenie uczniów do wzięcia udziału w głosowaniu, a także sporządzenie list wyborców.
Miejscem, w którym przeprowadziliśmy wybory był główny hol ma parterze szkoły. Młodzież przygotowała miejsce zarówno dla komisji wraz z urną na głosy jak i dla głosujących uczniów i uczennic.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Symulację wyborów przeprowadziliśmy we wtorek 28 maja w godzinach 10.00 - 13.00 na głównym holu naszej szkoły. Oddać głos można było podczas lekcji oraz na przerwach. Komisja przygotowała karty wyborcze, spisy wyborców (uczniów i uczennic z klas 1 - 3), a także zapewniła długopisy. Młodzież mogła głosować na dowolny komitet wyborczy zgodnie ze swoimi preferencjami, z zachowaniem zasady tajności. Po zakończeniu głosowania Oliwka, Ala, Wiktoria, Ola, Julka i Daria przystąpiły do przeliczenia oddanych głosów, a następnie uzupełniły protokół wyborczy. W piątek 31 maja wyniki zostały dodane na platformie organizatora.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Uczennice rozmieściły na korytarzu plakaty zachęcające do głosowania w dniu 28 maja, ponadto zamieściły post na szkolnym Facebooku oraz odwiedziły w każdą klasę ze stosownym ogłoszeniem. Dodatkowo koordynatorka zachęcała uczniów do wyborczej aktywności. Społeczność szkolna z umiarkowanym entuzjazmem reagowała na kampanię profekwencyjną.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Naszym zdaniem udało się przeprowadzić głosowanie bez większych problemów w sympatycznej atmosferze. Komisja spisała się na "piątkę" przygotowując wybory, w dniu symulacji oraz licząc oddane głosy. Uczestnicy biorący udział w głosowaniu byli zdyscyplinowani i nie zakłócali przebiegu prawyborów. Najbardziej zaskoczyła nas niska frekwencja, która wyniosła mniej niż 20 %.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Zdaniem organizatorów najtrudniej było zachęcić młodzież do oddania głosu w wyborach europejskich. Podobne zjawisko występuje we właściwych wyborach do Parlamentu Europejskiego, gdzie notowana jest zwykle najniższa frekwencja w granicach 40 %.
Przy okazji kolejnej symulacji należy wzmocnić działania profrekwencyjne wśród uczniów i uczennic.
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
Relacja z symulacji wyborów zostanie umieszczona na stronie szkoły pod adresem https://www.lo6.lublin.eu/index.php/pl/
oraz na szkolnym Facebooku https://pl-pl.facebook.com/lo6.lublin
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś