Relacja
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Przygotowanie wyborów do Parlamentu Europejskiego było sporym wyzwaniem, jednak po poprzednich doświadczeniach z wyborami parlamentarnymi, same prace poszły dość gładko. Pierwszym elementem było przygotowanie kampanii informacyjnej związanej z wyborami. W tym etapie zostały wykorzystane materiały z CEO ilustrujące Parlament Europejski, Unię europejską i zagadnienia z nimi związane. Zostały one wywieszone w kluczowym miejscach szkoły oraz na gazetce samorządu uczniowskiego. Następnie należało ustalić datę wyborów oraz miejsce w którym się odbędą. Tutaj nieocenione okazało się wsparcie kierownictwa szkoły oraz nauczycieli. Po ustaleniu tych dwóch niezwykle ważnych rzeczy w sali został ustawiony stolik komisji, a reszta uczniów chcąc oddać głos mogła przyjść do sali w ciągu dnia.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Sam dzień wyborów był dniem niezwykle intensywnym . Rano została przygotowana sala, w której była komisja wyborcza, a uczniowie i uczennice mogli przyjść i oddać głos na jeden z komitetów wyborczych. Najwięcej osób przychodziło oddać głos podczas przerw lekcyjnych. W lokalu nie miały miejsca żadne incydenty wyborcze, całość głosowania przebiegła bez zakłóceń. Korzystając z poprzednich doświadczeń programu Młodzi Głosują, samo liczenie głosów przebiegło bardzo sprawnie. Następnie wypełniliśmy wspólnie z nauczycielem protokół wyborczy.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, w szkole miała miejsce kampania informacyjna, były wywieszone plakaty z kodem QR do latarnika wyborczego. Uczniowie byli poinformowani o terminie oraz miejscu wyborów. Dodatkowo nauczyciele przeprowadzali zajęcia zwiększające świadomość o Unii Europejskiej.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
W organizacji wyborów do Parlamentu Europejskiego zaskakująco dobrze wypadły prace komisji wyborczej. Termin wyborów zbiegł się z terminem wielu uroczystości szkolnych, egzaminów ósmoklasisty i samo przygotowanie wyborów było olbrzymim wyzwaniem. Dzięki naszej wspólnej pracy, zaangażowaniu wszystko wyszło wspaniale, płynnie i bez zakłóceń.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejszym elementem podczas organizowania wyborów było zachęcenie naszych kolegów i koleżanek do udziału w wyborach. Cały czas sporą trudnością jest duża nieświadomość młodych ludzi w temacie polityki, Europy, Unii Europejskiej, Parlamentu Europejskiego. Wiele osób bało się oddania głosu, niektórzy dzwonili do rodziców z pytaniem na kogo powinni oddać swój głos. Potrzebna jest intensywniejsza edukacja związana z otaczającym nas światem i procesami, które nim rządzą. Taka wiedza pozwoli nam bardziej świadomie i odpowiedzialnie wejść w świat, który będziemy współorganizować.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś