Symulacja wyborów do Parlamentu Europejskiego w Kolegium Europejskim w Krakowie

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 15.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Pośród naszej grupy wyznaczyliśmy lidera, który miał za zadanie dzielić obowiązki pomiędzy uczestników projektu. Dodatkowo przygotowania prowadziliśmy po lekcjach, więc kto miał czas pomagał w przygotowaniach. Przed wyborami mieliśmy trudności z skutecznym wypromowaniem akcji, ponieważ dużo klas nie było więc musieliśmy więcej razy ogłaszać i przypominać o głosowaniu. Również mieliśmy problem z liczeniem głosów. Poza tymi przeszkodami cała akcja przeszła szybko i bezproblemowo. Jako miejsce do wyborów wybraliśmy wolną salę lekcyjną. Przesunęliśmy ławki w taki sposób, aby komisja i głosujący mieli dużo miejsca. Ustawiliśmy urnę, zasady głosowania oraz spis uczniów i sala była gotowa do przyjmowania wyborców.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Dzień wyborów rozpoczął się na pierwszej przerwie o godzinie 8:45. Jednak do wyborów zaczęliśmy się przygotowywać już o godzinie 8:00, aby mieć pewność, że wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik Uczniowie mogli głosować poprzez wypełnienie karty wyborczej, czyli zaznaczenie krzyżykiem partii, na którą chcą oddać głos. Jednak wcześniej musieli się podpisać pod swoim imieniem i nazwiskiem, tak żeby nam było łatwiej uzgodnić całkowitą ilość głosów, ale też żeby zapobiec wielokrotnemu głosowaniu jednej osoby. Podczas lekcji było dość spokojnie, rzadko kto się wtedy zjawiał. Zaś w czasie przerw, ilość uczniów przychodzących na głosowanie przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Tłumy nastolatków przychodziły, często też namawiając swoich znajomych by poszli razem z nimi, oddać głos.Osoby, które chciały głosować, a nie wiedziały na co, robiły quizy, które pomagały im wybrać partię, tak aby była ona jak najbardziej zbliżona do ich poglądów. Gdy wszyscy już skończyli lekcje, rozpoczęliśmy liczenie głosów. Przebiegło ono całkiem sprawnie. Musieliśmy kilka razy je liczyć, by upewnić się, że wynik jest poprawny, ale finalnie wszystko wyszło naprawdę dobrze. 

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Aby zachęcić uczniów naszej szkoły do brania udziału w wyborach do parlametu europejskiego, podjęliśmy próbę poinformowania wszystkich o ich istnieniu i sposobie w jaki działają. Chodziłyśmy od klasy do klasy i opowiadałyśmy o naszym projekcie. Rozwieszlałyśmy plakaty po całej szkole i zachęcaliśmy naszych kolegów do głosowania. Poprosiłyśmy też naszego nauczyciela o wysłanie informacji przez dziennik elektroniczny.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]


Nasza ekipa pracowała z pełnym zaangażowaniem, co przełożyło się na sprawny przebieg całej akcji. Wyniki głosowania zostały szybko i transparentnie zliczone Jesteśmy niezwykle zadowoleni z efektów naszej pracy i wierzymy, że podobne inicjatywy mogą mieć realny wpływ na wzrost świadomości obywatelskiej wśród młodzieży. Liczymy, że nasze doświadczenie posłuży jako inspiracja do organizacji kolejnych edycji "Młodzi głosują".

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejsze zdecydowanie było rozpromowanie naszej działalności i zmobilizowanie kolegów i koleżanek do glosowania.W następnym roku będziemy chcieli rozdawać ulotki oraz ogłosić akcje na mediach społecznościowych naszej szkoły,tak aby więcej osób miało wiedze i chęć do wzięcia udziału w tak istotnym dla nas wydarzeniu.



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś