Młodzi w sp nr 3 znowu w akcji.
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Jako uczniowie klasy ósmej, jedynej w szkole rozpoczęliśmy przygotowania do eurowyborów . Mieliśmy już doświadczenie z poprzedniej akcji" Młodzi Głosują:, więc zajęło nam to mniej czasu, Zespół w tym samym składzie podzielił się na grupy- jedna ostemplowała karty do głosowania, a druga- przygotowała listy wyborcze. Sala nr 18, nasza pracownia historyczna, ponownie stała się lokalem wyborczym. O tym fakcie informował plakat na drzwiach oraz tabliczki w kształcie strzałek.
Jedyny nasz problem to brak czasu, mamy w klasie ósmej dużo lekcji, potem zajęcia dodatkowe. Rozwiązaliśmy to w następujący sposób- rano przygotowaliśmy dokumenty, a po lekcjach lokal wyborczy, Mieliśmy pomoc naszej wychowawczyni i dyrekcji szkoły.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
4 czerwca to dzień naszych wyborów. To historyczna data w polskiej demokracji. I my tez przystąpiliśmy do akcji. O 8.00 rani otworzyliśmy salę, uczniowie przychodzili w czasie lekcji
i przerwy. Wcześniej wywiesiliśmy ogłoszenie o miejscu wyborów. W czasie przerwy zaglądali też uczniowie z klasy pierwszej, sprawdzali , co się dzieje w sali. Niektórzy uczniowie klas siódmych dziwili się , że lokal wygląda , jak podczas " prawdziwych wyborów". Przygotowaliśmy stoliku, które były zasłonięte , aby osoba obok nie podglądała, kto i jak głosuje.
Po godzinie 12.00 już zagłosowali ci, którzy byli uprawnieni i obecni w szkole. To były klasy VI - VIII. Można było zauważyć, że starsi wiedzieli, jak się zachować w lokalu i byli pewniejsi. Klasy młodsze dopytywał się , jak to zrobić i i jak zagłosować. Na karcie do głosowania była instrukcja, ale i tak tłumaczyliśmy.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Nasza akcja była poprzedzona informacjami. Plakat na drzwiach i lekcje o eurowyborach przybliżyły tematykę o Parlamencie Europejskim , a przede wszystkim ważności głosów
i prawie do wyboru.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy bardzo zadowoleni z akcji. Dzięki niej poszerzyliśmy wiedzę, a przede wszystkim coś się działo w szkole. Wybory się udały, byliśmy zadowoleni, ze potrafiłyśmy to zrobić
w szkole ponownie.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Trudno było informować kolejny raz, jak głosować. Uczniowie, którzy głosowali pierwszy raz potrzebowali instrukcji.
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
“Młodzi głosują” – Szkoła Podstawowa nr 3 im. Orła Białego w Biskupcu (biskupiec.pl)
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś