Lekcje CEO w LO Nr I im. Jana III Sobieskiego w Oławie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
10Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
154Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusz wykorzystywałam częściowo modyfikując je o własne pomysły tak aby pasowały do danego poziomu i specyfiki klasy ponieważ lekcje prowadziłam w klasach od 1 do 3. W klasach pierwszych wykorzystywałam więcej metod aktywnych tak aby zaciekawić młodszych uczniów, w klasach starszych stawiałam bardziej na dyskusję i wykład.
Wraz ze mną lekcje współprowadzili ( nie wszystkie ale większość) uczniowie i uczennice zwłaszcza zespół EPAS Młodsi Ambasadorzy Parlamentu Europejskiego. Uważam to za fantastyczna rzecz, ponieważ klasy reagowały niezwykle dobrze na taką metodę pracy, Ja jako nauczyciel robiłam wstęp merytoryczny a aktywne metody i np. quiz należało już do uczniów.
Trudności:
- CZAS - 45 minut to zdecydowanie za mało. Przy kolejnych lekcjach staraliśmy się aby było to 90 minut. 45 jako realizacja scenariusza i kolejne 45 na "praktyczne" ćwiczenia jak np. quizy, testy, pisanie petycji, skargi , kazusów dotyczących np. osoby która złożyła skargę ( rozstrzygali czy prawidłowo czy nie), Zabrakło czasu też na prezentowanie programów UE dla Młodych gdzie chcieliśmy skorzystać z wypowiedzi uczestników, które znaleźliśmy w Internecie lub przeanalizować na bieżąco ze stron UE
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś