Wybory w Dziekanowie Polskim
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Najłatwiejsza była aranżacja miejsca na wybory - ze względu na dekorację wybraliśmy halę sportową. Wszystko wyglądało bardzo serio. Przygotowane listy z pieczątką szkoły, urna wyborcza, listy uczniów. Zdecydowanie najtrudniejszą częścią było dotarcie do uczniów z informacją, ze będą wybory. Mimo mówienia przez nauczycielkę podczas zajęć i wiszących plakatów w dniu wyborów jeszcze przypominaliśmy, ze one są właśnie dzisiaj. Niektórzy uczniowie myśleli ze to są prawdziwe wybory nie symulacja. Niektórzy mysleli, zę musza podpsiać karty:)
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Wybory odbywały się w wyznaczony dzień i uczniowie mogli głosować od 9-15. W tym czasie czekała na nich komisja wyborcza. Następnie komisja wyborcza zliczyła liczbę oddanych kart, z podpisami, i policzyła głosy ważne i nieważne. Następnie zliczyła głosy oddane na poszczególne ugrupowania. nad proces czuwał nauczyciel, który był takim obserwatorem
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Generalnie w dniu wyborów było widać zamieszanie i pytania od młodszych uczniów, którzy byli zainteresowani wydarzeniem i pytali, czy oni moga uczestniczyć i czy to sa prawdziwe wybory.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Mimo wszystko frekwencja była całkiem dobra, pewna powaga w podejściu do wyborów. Jesteśmy zadowoleni też z faktu, ze wielu uczniów pytało o wyniki wyborów, Byli ciekawi jak wypadły ich głosy na tle innych szkół.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Zdecydowanie fajnie byłoby bardziej nakręcić działania pro frekwencyjne w mediach społecznościowych na stronie szkoły. I przygotować mini poradnik głosowania w formie ulotki.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś