Młodzi Głosują
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Naszymi koordynatorkami były Pani Dyrektor Hanna Przesmycka i Pani Anna Kobus- nauczyciel historii. Do Pań należały sprawy formalne (zgłoszenie szkoły, zgoda Dyrekcji, przeprowadzenie lekcji) oraz wsparcie uczniów w razie potrzeb. Uczniowie zajęli się przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów, w tym przygotowaniem lokalu wyborczego (stanowiska dla komisji, stanowiska do tajnego oddawania głosu itp.), zabezpieczeniem urny, sprawdzeniem list uczniów uprawnionych do głosowania, podliczeniem i sprawdzeniem kart do głosowania. Uczniowie przed wyborami rozwieszali materiały informacyjne na terenie szkoły. Duże znaczenie miało przeprowadzenie kampanii wyborczej w okresie poprzedzającym wybory.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Głosowanie odbywało się od godziny 8.00 do 14.00 gdyż w tych godzinach odbywały się lekcje. Uczniowie chętnie wzięli udział w wyborach, byli zainteresowani całym projektem realizowanym w szkole. Nauczyciele umożliwili im wyjście z lekcji w celu oddania głosu. Wybory nadzorowała komisja składająca się z trzech uczniów. Komisja przygotowała pomieszczenie do głosowania, ustawiła miejsce dla komisji, miejsca do tajnego głosowania, urnę wyborczą, w trakcie wyborów czuwała nad wydawaniem kart do głosowania tylko uprawnionym osobom, a po wyborach przeliczyła głosy i sporządziła protokół.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Kampania wyborcza odbywała się na terenie szkoły z wykorzystaniem udostępnionych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej plakatów informujących o wyborach i zachęcających do udziału w głosowaniu. Były przeprowadzane także lekcje na temat Unii Europejskiej oraz o tym jak ważny jest udział w głosowaniu. Uczniowie zachęcali także innych, przekazując informacje na temat wyborów.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Cała akcja była bardzo dobrze zaplanowana przez nasze koordynatorki oraz przez uczniów i przyniosła całkiem dobre wyniki wyborcze. Świadczy to, o tym że cel został osiągnięty, czyli uczniowie zrozumieli na czym polega demokracja. Cieszy nas, że udało się zorganizować takie wydarzenie w szkole. Umożliwiło to integrację uczniów z rożnych klas. Uwidoczniło to zaangażowanie uczniów nie tylko biorących udział w projekcie, ale każdego ucznia- wyborcy.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Średnia frekwencja na głosowaniu. Brakowało nam filmików promujących projekt z poparciem ludzi młodych np. youtuberów lub blogerów.
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Na naszych zdjęciach widać odbywające się głosowanie na holu głównym na piętrze w budynku szkoły. Zdjęcia wykonali uczniowie.
Wybory nadzorowała Komisja składająca się z trójki naszych
uczniów z klas drugich. Na zdjęciach widoczni są uczniowie w momencie
odbierania katy do głosowania, w momencie składania podpisu na listach
uprawnionych do głosowania, w trakcie wrzucania karty do urny. Niestety podczas
wydarzenia zdjęć nie zrobiliśmy zbyt wiele, wszystkie zrobione są w dniu
głosowania, więc nie mieliśmy dużego wyboru. Tak się złożyło, że na naszych
zdjęciach są głosujący licealiści z klas drugich i trzecich.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś