Stany Zjednoczone Europy czy Europa ojczyzn?
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
6 dyskutantów, 21 uczniów widownia, 3 nauczycieli.Jaki temat debaty wybraliście? Dlaczego się na niego zdecydowaliście? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed debatą? [min. 300 znaków]
Tematem naszej debaty było “Stany Zjednoczone Europy czy Europa Ojczyzn”. Wybraliśmy go, ponieważ uznaliśmy go za ciekawy, pobudzający kreatywność i nieznany do tej pory w naszym środowisku. Podczas przygotowania debaty nie napotkaliśmy większych przeszkód, jednak dużo czasu poświęciliśmy na wymyślenie odpowiedniego tematu, który zainteresowałby i podzieliłby publiczność oraz zainteresował ją.
Jak przebiegła debata? Jakie argumenty wysuwały osoby uczestniczące? Czy trudno było prowadzić debatę? [min. 200 znaków]
Uczestnicy debaty byli bardzo zaangażowani i nie mieli trudności z dyskusją, zadawali sobie nawzajem wiele dociekliwych, niebanalnych i twórczych pytań. Obie strony przedstawiły swoje przekonujące argumenty, które pomogły publiczności zdecydować, którą stronę wybiorą. Wśród nich znalazły się dotyczące podatków, polityki, czy też różnic kulturowo-społecznych. Jednym z najbardziej dyskusyjnych tematów był problem wspólnego języka dla wszystkich części Państwa Europejskiego. Finalnie, większa część publiczności sprzeciwiła się powstaniu owego państwa
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 100 znaków]
Pomimo nastoletniego wieku, publiczność bardzo zainteresowała debata. Zadawali pytania na temat różnych aspektów funkcjonowania Państwa Europejskiego, proponowanych przez jedną ze stron. Jesteśmy zadowoleni z zaangażowania widowni, nie spodziewaliśmy się tak emocjonalnego podejścia do sprawy.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnej debaty? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze było dla nas impulsywne odpowiadanie na pytania drużyny przeciwnej oraz publiczności. W kolejnych debatach chcielibyśmy zaangażować jeszcze większą liczbę osób do prowadzenia aktywnej debaty
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Zdjęcia ukazują różne elementy debaty: zaangażowane, debatujące drużyny i zainteresowaną publiczność - uczniów SLO 99 STO na Bemowie. Zostały wykonane w różnych momentach dyskusji, więc można zauważyć skupienie i rozbawienie pomysłowymi pytaniami kolegów i koleżanek z publiczności. Jako tło zostało użyte logo projektu Młodzi Głosują 2024. Zdjęcia ukazują atmosferę i emocje podczas debaty. Na ostatniej fotografii przedstawione są osoby debatujące (od lewej: Leon, Michelle, Ania, Zuzia, Ala i Leonard). Zostało ono wykonane po debacie i prezentuje wzajemny szacunek obu stron. Można zobaczyć jak bardzo dyskutanci zadowoleni są z przeprowadzonych rozmów.
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/QrH378533318
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/dbJ005559247
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/aMt241020082
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Dgf693170162
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/qWw019355916
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/xDk726131672
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Sth774152830
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś