Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
24 godziny lekcyjneIle uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
130 czniówJak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Najpierw zaczęliśmy od przypomnienia historii Unii Europejskiej oraz naszej drogi do wspólnoty. Omówiliśmy pokrótce rolę wszystkich unijnych instytucji oraz przypomnieliśmy sylwetki Polaków, którzy w tych instytucjach zaistnieli. Jeżeli chodzi o scenariusze, to zostały zrealizowane całościowo podczas lekcji g-w, historii oraz wiedzy o społeczeństwie. Młodzież zadawała dużo pytań dodatkowych, które były związane z tematyką europejską. Uczniowie wypełniali również ankiety. Najciekawszy dla moich uczniów okazał się scenariusz "Ile waży jeden głos?", tutaj rozgorzała dyskusja, ponieważ jesteśmy świeżo po wyborach samorządowych podczas, których w naszej gminie miały miejsce trzy nietypowe przypadki związane właśnie z tym problemem. Podczas I tury wyborów na urząd burmistrza i w dwóch przypadkach na urząd radnego okazało się, ze dwóch kandydatów ma taką samą liczbę głosów, co zakończyło się losowaniem kandydatów. Na pytanie, czy mój głos jest ważny, nie ma lepszej odpowiedzi niż bieżące wydarzenia w naszej gminie. Bardzo pomocny okazał się również Latarnik Wyborczy, który pomógł uczniom w określeniu ich preferencji.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś