Wybory do Europarlamenty w Szkole Podstawowej im. Obrońców Ziem Polskich w Wocławach

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 31.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Uczniowie utworzyli 3 osobowe grupy, każdej grupie zostały przydzielone zadania. Jedna grupa miała do przygotowania plakaty i spis wyborców, druga karty wyborcze i protokół, trzecia lokal wyborczy, czwarta była odpowiedzialna za poinformowanie społeczności szkolnej o wyborach.

Na lokal wyborczy wybraliśmy salę gimnastyczną. Wyzwaniem była koordynacja czasowa, o której przeprowadzić głosowanie. Koniec roku to napięty czas w szkole, jest wiele rzeczy do zrobienia i umieszczenie wyborów w szkolnym grafiku konkretnego dnia było sporym wyzwaniem.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Dzień wyborów rozpoczął się od przygotowania lokalu wyborczego, ustawieniem urny wyborczej, kotar i miejsca dla komisji wyborczej. Następnie komisja wyborcza przystąpiła do prac np. zaplombowała urnę, przygotowała karty, spisy wyborców, Uczniowie głosowali podczas jednej lekcji. Wybory przebiegły sprawnie i szybko. Uczniowie oddawali swoje głosy na kartach do głosowania przygotowanych przez ceo. Nasza szkoła jest dość mała placówką i ogólnie nie mamy zbyt wielu uczniów. Niestety pomimo wcześniejszych ogłoszeń o wyborach, część uczniów nie przyniosła dokumentu tożsamości, przez co nie mogli wziąć udziału w wyborach. Po zakończonej lekcji wyborczej, komisja zamknęła drzwi do lokalu wyborczego, odplombowała urnę i przystąpiła do liczenia głosów. Ze względu na niewielką ilość głosów, liczenie poszło bardzo sprawnie. Następnie został sporządzony protokół wyników. Potem nastąpiło uprzątniecie lokalu wyborczego.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Na lekcjach historii w klasach 4-8 zostały umówione wybory do Europarlamentu- wyjaśnienie co to jest i czemu służy. Zostały przygotowane plakaty o wyborach oraz Samorząd Uczniowski przypominał uczniom o zbliżających się wyborach. Na szkolnym dzienniku zostało umieszczone ogłoszenie w celu przypomnienia o konieczności wzięcia ze sobą dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Ogólnie wybory przebiegły sprawnie, uczniowie przyłożyli się do powierzonych im zadań. Zaskoczeniem było to, że wiele osób nie wzięło ze sobą dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości - mimo licznych przypomnień. Jesteśmy zadowoleni, że wzięliśmy udział w tej akcji i myślę, że w przyszłości będziemy przystępować do tego typu akcji.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Nie ma takiej rzeczy. Instrukcje były czytelne, zadania jak najbardziej wykonalne.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś