Relacja z przeprowadzonych lekcji w klasie 1a w Katolickim Liceum im. św. Filipa Neri w Radomiu w prawyborach do Parlamentu Unii Europejskiej.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
51Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
"Ile waży jeden głos?" Scenariusz chyba najlepszy, prosty, nie skomplikowany, a ciekawy. Daje wiele do przemyśleń i dyskusji, dlaczego głosować? Zrealizowany w całości. Uczniów zaciekawił podział na grupy, rozbawiły ich nazwy partii politycznych, szczególnie gdy je wyjaśnił uczeń znający się na partiach. Jednak przy dużej klasie czytanie sprawia hałas i odpowiedzi grup się powtarzają.
"Jak wpływać na..." Bardzo ważny scenariusz, już bardziej formalny, wyjaśniający podstawy prawne działań i ochrony obywateli. Problemem jest praca domowa przed lekcją. Po pierwsze zajmuje ona czas na poprzedniej lekcji, no i mało kto ja wykonał. Najciekawsze było wejście na stronę UE i obejrzenie przykładów petycji.
"Co daje mi Unia..." Scenariusz bardzo potrzebny, bo praktyczny. Zbyt rozbudowany, zrobiliśmy go wyświetlając strony UE z poszczególnymi projektami działań, które zaciekawiły uczniów, np. studia za granicą, poszukiwanie pracy.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś